Wydział Strategii i Rozwoju
ul.Pocztowa 8
21-560 Międzyrzec Podlaski
Telefon: 83 372-62-16, 83 372-62-18, 83 372-62-32, 83 372-62-34, 83 371-78-08
Fax: 83 372-62-28
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Informacje dodatkowe:
Do zadań Wydziału Strategii i Rozwoju, który podlega Z-cy Burmistrza Miasta należy w szczególności
- opracowywanie koncepcji rozwoju społecznego i gospodarczego miasta;
- koordynacja realizacji uchwalonych planów rozwoju;
- przygotowywanie inwestycji oraz opracowywanie dokumentacji z realizacji zadań zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych;
- występowanie w charakterze inwestora, a w szczególności:
- inicjowanie zadań w zakresie uzbrojenia terenów sieci infrastruktury technicznej z udziałem środków finansowych mieszkańców i przedsiębiorców;
- analiza dostępnych programów źródeł finansowania pod kątem oceny uwarunkowań związanych z możliwością realizacji przez miasto przedsięwzięć ze środków UE;
- monitorowanie ustawodawstwa w zakresie warunków i kryteriów pozyskiwania funduszy unijnych;
- przygotowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pozabudżetowych, a w szczególności środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego;
- współpraca i koordynacja procesu przygotowywania projektów z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi miasta;
- przygotowywanie propozycji wykorzystania środków zewnętrznych;
- nadzór nad rozliczaniem wykorzystania środków zewnętrznych;
- realizacja zadania zarządcy dróg publicznych polegająca na wykonywaniu czynności na terenie budowy i obejmująca konieczność fachowej oceny zjawisk lub samodzielnego rozwiązywania zagadnień architektonicznych oraz techniczno-organizacyjnych;
- inicjowanie przedsięwzięć organizacyjnych i ekonomiczno-finansowych zmierzających do nawiązania kontaktów z podmiotami gospodarczymi, krajowymi i zagranicznymi celem wspólnej realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych;
- koordynowanie pracy Wydziałów Urzędu w zakresie udzielania zamówień publicznych;
- nadzorowanie i kontrola procedur zamówień publicznych i przygotowywanie dokumentacji postępowań o zamówieniach publicznych;
- przygotowywanie propozycji w sprawach wyboru trybu zamówień i powoływania komisji przetargowych;
- składanie Burmistrzowi Miasta okresowych sprawozdań w zakresie stosowania ustawy prawo zamówień publicznych;
- negocjowanie z właścicielami nieruchomości warunków w sprawie uzyskania zgody na czasowe zajęcie gruntu, w związku z realizacją inwestycji miejskich;
- wykonywanie zadań zarządcy dróg publicznych gminnych wynikających z ustawy o drogach publicznych;
- wykonywanie zadań służby bhp w Urzędzie oraz reagowanie na bieżące potrzeby w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z aktywizacją rozwoju przedsiębiorczości, wspierania rozwoju gospodarczego oraz promocji postaw sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości;
- określanie przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządcą jest Miasto, zgodnie z ustawą o publicznym transporcie drogowym oraz wyrażanie zgody na korzystanie z tych przystanków i dworców;
- prowadzenie spraw związanych z ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym w tym:
- prowadzenie spraw związanych z budową, utrzymaniem, remontem i modernizacją miejsc pamięci narodowej, pomników i tablic pamiątkowych oraz utrzymaniem właściwego porządku i estetyki miejsc o szczególnym znaczeniu dla kultury i historii Narodu Polskiego;
- prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem procedury zamówień publicznych dotyczących projektów budowlanych, dokumentacji technicznych i innych opracowań urbanistycznych związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym oraz utrzymania porządku i czystości dróg miejskich, placów, itd.;
- współdziałanie w przygotowywaniu i opracowywaniu programów rozwoju gospodarczego miasta;
- współdziałanie z administracją rządową i samorządową w sprawach nadzoru urbanistyczno-architektonicznego i budowlanego;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości dróg, a także wykonywanie
zadań z zakresu zimowego utrzymania dróg gminnych oraz egzekwowanie od właścicieli nieruchomości właściwego wykonania obowiązku utrzymania zimowego; - prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem placów, skwerów, placów zabaw, parkingów, targowisk, terenów zieleni miejskiej, parków i terenów rekreacyjnych,
- informowanie służb porządkowych w zakresie nieprzestrzegania zasad obowiązujących w ruchu drogowym ze szczególnym uwzględnieniem stref ograniczonego ruchu w centrum miasta oraz ograniczeń ruchu dla pojazdów ciężarowych;
- budowa niestacjonarnego miasteczka ruchu drogowego oraz udzielenie wsparcia dla instytucji i służb porządkowych w prowadzeniu akcji społecznych promujących bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego;
- ujawnienie i usuwanie zgodnie z obowiązującymi przepisami porzuconych pojazdów, których stan wskazuje, że nie są używane lub pojazdów bez tablic rejestracyjnych;
- prowadzenie innych spraw wynikających z przepisów o utrzymaniu czystości i porządku w mieście nie przypisanych innym wydziałom;
- nadzór nad utrzymaniem zieleni miejskiej;
- prowadzenie spraw będących w kompetencji gminy związanych z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;
- opiniowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia całościowego harmonijnego rozwoju przestrzeni miejskiej, realizowanych przez Gminę Miejską Międzyrzec Podlaski reprezentowaną przez właściwe komórki Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
- realizacja Strategii Marki Miasta Międzyrzec Podlaski, w tym udział w określaniu celów i reklamowych dla marki Międzyrzec Podlaski i planowanie działań promocyjnych wspierających markę;
- prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzeni miejskiej
- opracowywanie lub współudział w opracowywaniu, uzgadnianiu, opiniowaniu i zatwierdzaniu studiów i planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w
- prowadzenie spraw związanych z ochroną i konserwacją zabytków w zakresie ustawowych kompetencji gminy
- przestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych przy zlecaniu projektów budowlanych, dokumentacji technicznych i innych opracowań urbanistycznych w tym opracowywanie specyfikacji przetargowych na inwestycje urbanistyczne i architektoniczne;
- współdziałanie w przygotowywaniu i opracowaniu wniosków aplikacyjnych finansowanych z programów pomocowych;
- opracowywanie i przekazywanie informacji z zakresu działania wydziału do Biuletynu Informacji Publicznej;
- realizacja przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym prowadzenie postępowań o udostępnienie informacji publicznej na wniosek, przygotowywanie decyzji administracyjnych o odmowie jej udostępnienia lub umorzeniu postępowania w trybie określonym w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym z wyłączeniem organizowania przewozów komunikacji miejskiej;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publicznoprawnym;
- nadzór nad Strefą płatnego parkowania na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski
- planowanie i programowanie rozwoju Miasta Międzyrzec Podlaski w zakresie gospodarki niskoemisyjnej i efektywności energetycznej poprzez tworzenie wieloletnich planów i programów;
- prowadzenie działań związanych z tworzeniem, aktualizacją i monitorowaniem Planu Gospodarki Niskoemisyjnej;
- koordynacja i monitorowanie realizacji działań w zakresie obniżenia zużycia energii, poprawy efektywności energetycznej, wykorzystania Odnawialnych Źródeł Energii i działań modernizacyjnych zmniejszających emisję zanieczyszczeń;
- koordynacja projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych prowadzonych przez Miasto Międzyrzec Podlaski w zakresie poprawy bezpieczeństwa energetycznego i wykorzystania odnawialnych źródeł energii;
- wykonywanie remontów i montaż oznakowania pionowego dróg i ulic gminnych;
- wykonywanie remontów nawierzchni dróg, ulic i chodników gminnych;
- informowanie właściwych służb o stwierdzonych nieprawidłowościach stanu nawierzchni jedni i ciągów pieszych, stanu oznakowania i oświetlenia ulic oraz prawidłowości zabezpieczenia oznakowania prac prowadzonych w pasie drogowym;
- wykonywanie drobnych prac remontowo-naprawczych i porządkowych w budynkach Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta;
- prowadzenie i nadzór nad całokształtem spraw związanych z zagospodarowaniem terenów inwestycyjnych i aktywności gospodarczej miasta;
- prowadzenie spraw objętych ustawą prawo wodne dotyczących:
- kontrola i nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na drogach publicznych, placach, skwerach, placach zabaw, parkingach, targowiskach, terenach zieleni miejskiej, parkach i terenach rekreacyjnych;
- prowadzenie spraw w zakresie komunikacji społecznej i działalności promocyjnej miasta
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w tym zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej;
- zapewnianie obsługi transportowej pojazdami służbowymi będącymi na stanie inwentaryzacyjnym Wydziału oraz ewidencjonowanie kart drogowych i rozliczanie paliwa ww. pojazdów służbowych z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa i przepisów wewnętrznych;
- współpraca z Wydziałem Spraw Obywatelskich – Urzędem Stanu Cywilnego w realizacji programu społecznego w zakresie przygotowywania wyprawek dla nowonarodzonych mieszkańców Miasta;”,
- wykonywanie zadań określonych w § 12 i § 16;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i bezpośredniego przełożonego.
Pracownicy
Imię i nazwisko: Krzysztof Krawiec
Stanowisko: Dyrektor Wydziału
Telefon: 83 372-62-18
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Daniel Jasiński
Stanowisko: Inspektor ds. energetyki i gospodarki niskoemisyjnej
Telefon: 83 372-62-16
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Piotr Kamasa
Stanowisko: Kierownik sekcji ds. porządku i zieleni miejskiej
Telefon: 83 372-62-16
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Arkadiusz Szyszko
Stanowisko: Inspektor ds. programowania i projektów strategicznych
Telefon: 83 372-62-34
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Arkadiusz Kurowski
Stanowisko: Zastępca Dyrektora Wydziału
Telefon: 83 372-62-32
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Monika Juszczuk
Stanowisko: Podinspektor ds. planowania przestrzennego
Telefon: 83 372-62-32
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Marta Muszyńska
Stanowisko: Inspektor ds. promocji i komunikacji społecznej
telefon: 83 371-78-08
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Katarzyna Martyniuk
Stanowisko: Podinspektor ds. grafiki komputerowej i multimediów
telefon: 83 371-78-08
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Magdalena Serafin
Stanowisko: Inspektor ds. programowania i projektów strategicznych
Telefon: 83 372-62-34
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Angelika Magier
Stanowisko: Referent ds. animacji kultury
telefon: 83 371-78-08
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Imię i nazwisko: Klaudia Kłos
Stanowisko: Referent ds. animacji kultury
telefon: 83 371-78-08
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.