Wydział Zarządzania Mieniem Komunalnym
ul.Pocztowa 8
21-560 Międzyrzec Podlaski
Telefon: 83 372-62-23, 83 372-62-21, 83 372-62-26
Fax: 83 372-62-28
e-mail:
Zadania Wydziału
Do zadań Wydziału Zarządzanie Mieniem Komunalnym, który podlega Z-cy Burmistrza należy w szczególności:
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji zasobów mieszkaniowych, zarządu nieruchomości, wymiaru czynszu i innych opłat za lokale mieszkalne i użytkowe, w tym windykacja należności z tytułu opłat czynszowych;
- nadzór nad prawidłowością zasiedleń lokali mieszkalnych;
- współdziałanie z zarządcami nieruchomości w zakresie eksploatacji i remontów zasobów mieszkaniowych;
- dokonywanie analiz i oceny potrzeb mieszkaniowych i możliwości ich zaspokojenia;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych;
- dokonywanie ocen utrzymania zasobów mieszkaniowych we właściwym stanie technicznym i prowadzenie spraw związanych z przeznaczeniem budynków do remontu bądź rozbiórki;
- współdziałanie z Komisją Społeczną Rady Miasta w zakresie oceny warunków mieszkaniowych oraz kwalifikacji osób do nawiązania umowy najmu;
- sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych i gospodarczych miasta w zakresie gospodarowania majątkiem gminy, zgodnie z ustawą o gospodarce komunalnej oraz ustawą kodeks handlowy;
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie właściwości Wydziału;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego;
- wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem wspólnot mieszkaniowych,
- nadzór nad prawidłowością użytkowania mienia komunalnego;
- planowanie sposobu zagospodarowania mienia komunalnego niewykorzystanego dotychczas;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami gminy tj.:
- prowadzenie spraw związanych z pierwokupem;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich;
- prowadzenie operatów numeracji porządkowej nieruchomości i nadawanie im numerów porządkowych;
- prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów;
- prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczania nieruchomości;
- prowadzenie spraw z zakresu dodatków mieszkaniowych, wynikających z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych;
- dokonywanie rozliczeń dodatków mieszkaniowych z zarządcami nieruchomości;
- wykonywanie zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego:
- zadania, o których mowa w pkt. 22, nie obejmują zadań zastrzeżonych dla merytorycznych komórek organizacyjnych, w zakresie działania których pozostaje działalność spółki;
- współpraca z właściwymi wydziałami merytorycznymi, w zakresie działania których pozostaje działalność danej spółki;
- realizacja procedur związanych z nadawaniem nazw ulicom, przez które rozumie się również aleje, drogi w granicach miasta, w tym drogi wewnętrzne w rozumieniu ustawy o drogach publicznych, pasy komunikacyjne w obrębie osiedli mieszkaniowych, mosty, wiadukty, węzły drogowe, tunele, bulwary, nabrzeża, ciągi piesze itp., placom, przez które rozumie się również skwery, ronda, rynki, i parkom położonym na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski;
- prowadzenie spraw związanych z wypłacaniem dodatku energetycznego odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej;
- utrzymanie zdrojów ulicznych i osiedlowych;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych w tym prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji celowej ze środków budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski na zadania służące tworzeniu warunków dla rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych;
- współpraca ze stowarzyszeniami ogrodowymi prowadzonymi Rodzinne Ogrody Działkowe na obszarze Miasta Międzyrzec Podlaski;
- realizacja zadań w zakresie dziedziczenia przez Miasto Międzyrzec Podlaski spadków po osobach fizycznych;
- prawidłowe zabezpieczenie i oznaczenie miejsc niebezpiecznych na terenie Międzyrzeckich Jeziorek;
- przygotowywanie regulacji prawnych, w tym prawa miejscowego, dotyczących targowisk miejskich;
- wykonywanie zadań określonych w § 12 i § 16;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i bezpośredniego przełożonego.
Pracownicy
Imię i nazwisko: Marek Grontkowski
Stanowisko: Dyrektor Wydziału
telefon: 83 372-62-21
e-mail:
Imię i nazwisko: Izabela Tarasiuk
Stanowisko: Zastępca Dyrektora
telefon: 83 372-62-23
e-mail:
Imię i nazwisko: Magda Rosa
Stanowisko: Podinspektor ds. gospodarki gruntami
telefon: 83 372-62-21
e-mail:
Imię i nazwisko: Małgorzata Seweryn
Stanowisko: Podinspektor ds. gospodarki gruntami
telefon: 83 372-62-21
e-mail:
Imię i nazwisko: Przemysław Jastrzębski
Stanowisko: Podinspektor ds. windykacji i egzekucji w sprawach lokalowych
telefon: 83 372-62-23
e-mail:
Imię i nazwisko: Krzysztof Tarasiuk
Stanowisko: młodszy referent ds. gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości
telefon: 83 372-62-21
e-mail: