Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej
ul.Pocztowa 8
21-560 Międzyrzec Podlaski
Telefon: 83 372-62-20
Fax: 83 372-62-28
e-mail:
Zadania:
Do zadań Wydziału Obsługi Organizacyjno-Prawnej, który podlega Sekretarzowi Miasta, należy w szczególności:
- zapewnianie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu;
- dbałość o zgodne z przepisami prawa działanie Urzędu oraz pomoc prawna,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta Międzyrzec Podlaski;
- tworzenie i organizacja funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w Urzędzie, realizacja obowiązku informacyjnego wobec pracownika i instytucji finansowej w zakresie organizacyjnym.
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu i jego rozliczanie;
- kontrola dyscypliny pracy, w tym kontrola czasu pracy;
- obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie zleconym gminie oraz udzielanie informacji z wykreślonych wpisów działalności gospodarczej prowadzonej przez burmistrza jako organu rejestrującego;
- organizacja przewozów w zakresie komunikacji miejskiej;
- prowadzenie spraw archiwum zakładowego;
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z jednolitego rzeczowego wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw w Urzędzie i ich archiwizacji;
- kierowanie do załatwienia skarg, wniosków i petycji składanych do Urzędu oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
- obsługa prawna, kancelaryjna i organizacyjno-techniczna Rady Miasta;
- współpraca z powiatowym urzędem pracy w sprawie zatrudnienia bezrobotnych;
- prowadzenie obsługi gospodarczej i socjalnej Urzędu;
- współpraca z placówkami służby zdrowia i opieki społecznej;
- prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii propagowanie i wdrażanie na terenie miasta ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych w zakresie objętym programami prozdrowotnymi;
- wydawanie licencji na wykonanie transportu drogowego taksówką oraz zezwoleń i zaświadczeń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie;
- dokonywanie ubezpieczeń majątku i interesów Miasta Międzyrzec Podlaski z wyłączeniem wszystkich czynności związanych z obsługą umowy grupowego ubezpieczenia na życie pracowników, współmałżonków oraz pełnoletnich dzieci pracowników Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski oraz jednostek organizacyjnych Miasta Międzyrzec Podlaski;
- obsługa informatyczna Urzędu Miasta w tym nadawanie, zmienianie, zawieszanie i aktywowanie podstawowych uprawnień użytkowników w systemach informatycznych Urzędu oraz zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;
- prowadzenie punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP oraz potwierdzanie profilu zaufanego;
- gospodarowanie składnikami majątku ruchomego;
- zapewnianie obsługi transportowej pojazdami służbowymi będącymi na stanie inwentaryzacyjnym Wydziału oraz ewidencjonowanie kart drogowych i rozliczanie paliwa ww. pojazdów służbowych z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa i przepisów wewnętrznych;
- zapewnianie obsługi technicznej;
- zapewnianie obsługi poligraficznej;
- zapewnianie utrzymania czystości w budynku Urzędu i pomieszczeniach Urzędu zlokalizowanych poza siedzibą Urzędu;
- dokonywanie bieżących napraw sprzętu i urządzeń w budynku Urzędu i pomieszczeniach Urzędu zlokalizowanych poza siedzibą Urzędu;
- wykonywanie drobnych prac remontowo-naprawczych oraz porządkowych w Urzędzie Miasta i dla potrzeb jednostek organizacyjnych miasta;
- prowadzenie sekretariatu Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Burmistrza Miasta funkcji reprezentacyjnych;
- obsługa kancelaryjna i organizacyjno-techniczna Burmistrza Miasta, Zastępcy Burmistrza Miasta i Sekretarza Miasta;
- obsługa gości przybyłych do Burmistrza Miasta, Zastępcy Burmistrza Miasta i Sekretarza Miasta oraz zebrań;
- udzielanie informacji o kompetencjach Urzędu i organów gminy;
- nadzór nad tablicami ogłoszeń Urzędu;
- obsługa centrali telefonicznej i faksu;
- kierowanie korespondencji przychodzącej do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta;
- obsługa obiegu dokumentów i pism kierowanych do i od Burmistrza Miasta oraz Urzędu Miasta;
- wysyłanie, odbieranie i rozliczanie przesyłek pocztowych;
- prowadzenie zbioru i rejestru aktów prawnych Burmistrza Miasta i uchwał Rady Miasta oraz organów powołanych przez Burmistrza Miasta i Radę Miasta;
- zgłaszanie wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;”,
- przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie budżetu obywatelskiego Miasta Międzyrzec Podlaski z wyłączeniem realizacji zadań wybranych w ramach budżetu obywatelskiego będących w kompetencji wydziału;
- udzielanie wsparcia pracownikom Wydziału Finansów i Nadzoru oraz Wydziału Strategii Rozwoju w zakresie transportu wartości pieniężnych;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ustawy o godle, barwach i hymnie RP przez Urząd Miasta oraz w zakresie używania przez Miasto barw Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności w celu podkreślenia znaczenia uroczystości, świąt lub innych wydarzeń;
- wykonywanie zadań określonych w § 12 i § 16;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i bezpośredniego przełożonego.
Pracownicy
Imię i nazwisko: Adriana Grochowska
Stanowisko: Dyrektor Wydziału
Telefon: 83 372-62-20 lub 83 372-62-10 wew. 20
e-mail:
Imię i nazwisko: Kamil Wysokiński
Stanowisko: Zastępca Dyrektora Wydziału
Telefon: 83 372-62-19 lub 83 372-62-10 wew. 19
e-mail:
Imię i nazwisko: Sylwia Dąbrowska
Stanowisko: Inspektor ds. obsługi kancelaryjnej
Telefon: 83 372-62-11 lub 83 372-62-10 wew. 11
e-mail:
Imię i nazwisko: Marta Nikończuk
Stanowisko: Inspektor ds. ewidencji działalności gospodarczej – koordynator czynności kancelaryjnych
Telefon:: 83 372-62-20 lub 83 372-62-10 wew. 20
e-mail:
Imię i nazwisko: Adriana Brodawka
Stanowisko: Inspektor ds. obsługi Rady Miasta
Telefon: 83 372-62-24 lub 83 372-62-10 wew. 24
e-mail: