Wydział Spraw Obywatelskich - Urząd Stanu Cywilnego (z wyłączeniem USC)
ul. Pocztowa 8
Telefon: 83 372-62-29, 83 372-62-22
Fax: 83 372-62-28
e-mail:
Zadania:
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich - Urzędu Stanu Cywilnego, który podlega Sekretarzowi Miasta, z wyłączeniem Urzędu Stanu Cywilnego, który podlega Burmistrzowi Miasta, należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, w tym cudzoziemców;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości;
- prowadzenie rejestru wyborów;
- prowadzenie spraw związanych z wyborami burmistrza, rady gminy, rady powiatu, sejmiku województwa, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Parlamentu Europejskiego i referendum w zakresie sporządzania spisów osób upoważnionych do głosowania oraz udział w sprawnym przeprowadzeniu głosowania;
- wydawanie zezwoleń na imprezy masowe;
- transkrypcja, odtwarzanie, ustalanie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego - urodzeń, małżeństw i zgonów;
- rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
- sprawy związane z prowadzeniem aktów stanu cywilnego w tym dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego;
- prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk;
- współpraca w sprawach konsularnych;
- organizowanie uroczystości jubileuszowych 50-lecia pożycia małżeńskiego w tym opracowanie wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
- prowadzenie i archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego;
- dokonywanie innych czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy z dnia 25 lutego 1964r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy lub przepisów zmieniających te ustawy;
- prowadzenie i koordynacja spraw ochotniczych straży pożarnych;
- wykonywanie zadań związanych z realizacją Programu „Karta Rodziny 3+”;
- wykonywanie zadań związanych z realizacją przez Miasto Międzyrzec Podlaski rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych, w tym przyznawanie Karty Dużej Rodziny;
- przygotowywanie umów i porozumień w zakresie realizacji Programu „Karta Rodziny 3+” i rządowego programu dla rodzin wielodzietnych Karty Dużej Rodziny;
- współpraca z Policją w zakresie funkcjonowania Wydziału;
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w zakresie Wydziału;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji w tym udzielania pomocy repatriantom i członkom ich rodzin;
- prowadzenie Rejestru Danych Kontaktowych Osób Fizycznych w tym wprowadzanie, wyszukanie, aktualizacja oraz usunięcie danych kontaktowych odpowiednio do wniosku osoby, której dane dotyczą oraz wyszukiwanie danych kontaktowych osób fizycznych w celu realizacji przez Urząd Miasta usług i zadań publicznych na rzecz tych osób albo potwierdzenia faktu braku przekazania takich danych przez wyszukiwaną osobę fizyczną.
- wykonywanie zadań w zakresie mniejszości narodowych i etnicznych;
- koordynacja spraw w zakresie repatriacji;
- wdrożenie i realizacja programu społecznego w zakresie wyprawek dla nowonarodzonych mieszkańców Miasta oraz współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w tym zakresie;
- wykonywanie zadań określonych w § 12 i § 16;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i bezpośredniego przełożonego.
Pracownicy:
mię i nazwisko: Iwona Saczuk
Stanowisko: Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Telefon: 83 372-62-22
e-mail:
Imię i nazwisko: Aneta Korniluk
Stanowisko: Zastępca Dyrektora Wydziału
Telefon: 83 372-62-22
e-mail:
Imię i nazwisko: Joanna Litwiniuk
Stanowisko: Podinspektor ds. dowodów osobistych
Telefon: 83 372-62-29
e-mail:
Imię i nazwisko: Edyta Kaniuch
Stanowisko: Inspektor ds. meldunkowych
Telefon: 83 372-62-29
e-mail: