Wydział Finansów i Nadzoru
ul.Pocztowa 8
21-560 Międzyrzec Podlaski
Telefon: 83 372-62-33; 83 372-62-30; 83 372-62-15. 83 372-62-31, 83 372-62-80, 83 372-62-81, 83 372-62-84,
Fax: 83 372-62-28
e-mail:
Zadania:
Do zadań Wydziału Finansów i Nadzoru, który podlega Skarbnikowi Miasta należy w szczególności:
- przekazywanie podległym jednostkom informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu;
- opracowanie planu dochodów i wydatków, w tym zadań zleconych Miastu, zgodnie z uchwałą budżetową;
- sporządzanie planu finansowego Urzędu oraz weryfikacja planów finansowych jednostek organizacyjnych zgodnie z uchwałą budżetową;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Urzędu i Miasta;
- bieżące i okresowe prowadzenie analityki planu dochodów i wydatków Miasta;
- sporządzanie i weryfikacja sprawozdań finansowych i budżetowych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych, sporządzanie sprawozdań zbiorczych;
- prowadzenie spraw związanych z obsługą kredytów, pożyczek, emisją obligacji, gwarancji i poręczeń;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu miasta i urzędu, w tym: przekazywanie środków pieniężnych na rachunki miejskich jednostek budżetowych, w ramach ich planów finansowych, przekazywanie dotacji jednostkom organizacyjnym i innym podmiotom na podstawie planu oraz harmonogramów wynikających z zawartych umów;
- rozliczanie i odprowadzanie na rachunek dochodów budżetu państwa, pozyskanych dochodów związanych z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami;
- prowadzenie ewidencji księgowej oraz rozliczanie wydatków związanych z udzielonymi dotacjami;
- rozliczanie inwentaryzacji majątku Urzędu i Miasta oraz rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych;
- obsługa kasowa operacji gospodarczych;
- prowadzenie obsługi finansowo– księgowej funduszu świadczeń socjalnych i sum depozytowych;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, w tym w zakresie projektów i programów realizowanych z udziałem środków pomocowych z unii europejskiej, otrzymanych bezpośrednio lub za pośrednictwem budżetu państwa, dla których wymagana jest odrębna ewidencja;
- prowadzenie spraw związanych z podatkiem VAT i JPK w tym prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu w zakresie podatku od towarów i usług VAT dla Urzędu oraz zbiorczych dla Miasta Międzyrzec Podlaski, przetworzenie danych otrzymanych od jednostek i w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego przesłanie do Ministerstwa Finansów.
- sporządzanie należnych deklaracji podatkowych dla urzędu oraz zbiorczych dla Miasta;
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, ZUS oraz bankami obsługującymi budżet Miasta;
- realizacja zadań gminy wynikających z przepisów art. 111c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe;
- wykonywanie nadzoru właścicielskiego nad spółkami miasta w zakresie ekonomiczno-finansowym stanu spółek;
- monitorowanie stanu ekonomiczno-finansowego jednoosobowych spółek Miasta spółek z większościowym udziałem Miasta na podstawie przedkładanych kwartalnych sprawozdań „Kwartalnej Informacji o Spółce” i przedstawianie oceny Burmistrzowi Miasta w terminie 21 dni licząc od dnia otrzymania sprawozdań;
- utrzymywanie bezpośredniego kontaktu z członkami rad nadzorczych oraz uczestniczenie w posiedzeniach rad nadzorczych i zgromadzeń wspólników jednoosobowych spółek Miasta i spółek z większościowym udziałem Miasta;
- potwierdzenie umowy dzierżawy w związku z art. 28 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników w celu zaprzestania działalności rolniczej lub art. 38 tejże ustawy w celu ustalenia obowiązku lub prawu podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników lub innych nie wymienionych wyżej przepisów z których wynika konieczność potwierdzania jej przez burmistrza.
- dokonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą umowy grupowego ubezpieczenia na życie pracowników, współmałżonków oraz pełnoletnich dzieci pracowników Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski oraz jednostek organizacyjnych Miasta Międzyrzec Podlaski zgodnie z upoważnieniem,
- prowadzenie spraw wynikających z pełnienia przez burmistrza roli organu podatkowego w zakresie należności podatkowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłaty skarbowej, opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, opłat za przejazd środkami lokalnego transportu zbiorowego, opłat lokalnych oraz opłat wynikających z umów dzierżaw, użytkowania, użytkowania wieczystego, opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego na własność, stanowiących dochód miasta, prowadzenie spraw i sporządzanie sprawozdań związanych z pomocą publiczną w tym de minimis;
- sporządzanie sprawozdań oraz opracowań w zakresie wykonania dochodów oraz z zaległości podatkowych i innych;
- przygotowywanie planów dochodów do projektu budżetu;
- prowadzenie nadzoru nad prawidłowością wprowadzania przez komórki organizacyjne do Ewidencji Kontroli Wydatków ewidencjonowanych rachunków, faktur i faktur korygujących oraz innych dokumentów obciążeniowych do zapłaty dotyczących zakupu towarów, usług, środków trwałych, pozostałych środków trwałych (wyposażenia), robót budowalnych, wartości niematerialnych i prawnych i odpowiedzialność w tym zakresie, w tym wydawanie poleceń dokonania korekt wpisów w ww. Ewidencji, niezwłoczne wskazywanie komórkom organizacyjnym o dokonanych korektach przez Wydział Finansów i Nadzoru oraz udzielanie wsparcia komórkom organizacyjnym w zakresie prawidłowego ewidencjonowania ww. dokumentów;
- pozyskiwanie informacji z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej niezbędnej do realizacji zadań Wydziału;
- prowadzenie spraw zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- wykonywanie zadań określonych w § 12 i § 16;
- wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza Miasta i bezpośredniego przełożonego.
Pracownicy
Imię i nazwisko: Kinga Brzozowska
Stanowisko: Dyrektor Wydziału Finansów i Nadzoru - Główny Księgowy
Telefon: 83 372-62-33
e-mail:
Imię i nazwisko: Joanna Włodarczyk
Stanowisko: Inspektor ds. księgowości
Telefon: 83 372-62-15
e-mail:
Imię i nazwisko: Marzanna Litwiniuk
Stanowisko: Inspektor ds. księgowości podatkowej
Telefon: 83 372-62-15
e-mail:
Imię i nazwisko: Urszula Niedzielak
Stanowisko: Inspektor ds. obsługi kasy
Telefon: 83 372-62-31
e-mail:
Imię i nazwisko: Dorota Kuczborska
Stanowisko: Podinspektor ds. księgowości
Telefon: 83 372-62-30
e-mail:
Imię i nazwisko: Agnieszka Zwolak
Stanowisko: Referent ds. wymiaru podatków
Telefon: 83 372-62-84
e-mail:
Imię i nazwisko: Kinga Sobota
Stanowisko: Podinspektor ds. księgowości
Telefon: 83 372-62-80
e-mail:
Imię i nazwisko: Dorota Majczyna
Stanowisko: Podinspektor ds. windykacji
Telefon: 83 372-62-81
e-mail: