Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej
ul.Pocztowa 8
21-560 Międzyrzec Podlaski
Telefon: 83 372-62-20
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW POSIADAJACYCH ZEZWOLENIA
NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski przypomina, że 31 maja 2023 r. upływa ustawowy termin do wniesienia przez przedsiębiorców II raty opłaty za korzystanie w 2023r. z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu, bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.
Opłata za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych wnoszona jest na rachunek bankowy Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim nr konta 16 8039 0006 0000 0000 0452 0003 lub w kasie Urzędu Miasta ul. Pocztowa 8 21-560 Międzyrzec Podlaski
DECYDUJE DATA WPŁYWU OPŁATY NA RACHUNEK MIASTA
W przypadku niedokonania opłaty w należnej wysokości w obowiązującym ustawowo terminie, z zastrzeżeniem art. 18 ust. 12 b ww. ustawy, zezwolenie na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zostaje wygaszone zgodnie z art. 18 ust 12 pkt 5 lit. a i ust 12b ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
ALKOHOL INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW POSIADAJĄCYCH ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ LUB SPRZEDAŻ I PODAWANIE NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia 2022 r. /uwaga termin zawity/, pisemnych oświadczeń o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim, oddzielnie za każdy rodzaj zezwolenia. Oświadczenie należy podpisać czytelnym podpisem osoby uprawnionej /osób uprawnionych do złożenia oświadczenia, tj. wnioskodawców o zezwolenie lub pełnomocników. W przypadku spółki cywilnej oświadczenie muszą podpisać wszyscy wspólnicy. W przypadku spółek prawa handlowego oświadczenie podpisują osoby uprawnione zgodnie z KRS. Do oświadczenia podpisanego przez pełnomocnika, należy załączyć stosowny dokument celem potwierdzenia właściwego umocowania do wykonanej czynności z wyjątkiem pełnomocników wskazanych w CEIDG lub KRS lub wcześniej przekazanych pełnomocnictw w tym zakresie do Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim. Jeżeli upływ terminu na złożenie oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim wypada w dzień wolny od pracy, oświadczenie należy złożyć przed wskazanym terminem. Za oświadczenia, które wpłynął po 31 stycznia 2022 r. (termin zawity), zostanie naliczona opłata o której mowa w art. 18 ust 12a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zgodnie z art. 21 ust.1 pkt.8 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi wartość sprzedaży - jest to kwota należna sprzedawcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. Na podstawie ww. oświadczenia przedsiębiorca dokonuje wyliczenia wartości sprzedaży oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych zgodnie z art. 111 z zastrzeżeniem art. 18 ust. 12a i 12b ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i wnosi ją w ustawowych terminach na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5 nw. ustawy z zastrzeżeniem art. 18 ust. 12a i 12b ustawy. Przedsiębiorcy posiadający zezwolenia ważne cały kalendarzowy rok, mogą wnosić opłaty w 3 równych ratach w nieprzekraczalnych terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września 2022 r. /terminy ustawowe zawite/. W roku utraty ważności zezwolenia opłaty za korzystanie z zezwolenia dokonuje się jednorazowo w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia 2022 r. Jeżeli upływ terminu na dokonanie opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wypada w dzień wolny od pracy, oświadczenie należy złożyć przed wskazanym terminem. (DECYDUJE DATA WPŁYWU OPŁATY NA RACHUNEK MIASTA) Z uwagi na rozliczenie opłat za korzystanie z zezwoleń zaleca się wnoszenie opłaty za poszczególne zezwolenia odrębnymi przelewami lub dowodami wpłat. Opłatę za korzystanie z zezwoleń wnosi się na rachunek Miasta Międzyrzec Podlaski. Aktualny numer rachunku bankowego jest zawsze opublikowany na stronie głównej BIP Urzędu Miasta http://bip.miedzyrzec.pl/ oraz na stronie internetowej miasta https://www.miedzyrzec.pl/pl/kontakt.html Rachunek Bankowy: Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim 16 8039 0006 0000 0000 0452 0003 Opłatę za korzystanie z zezwolenia można też wnieść w kasie Urzędu Miasta pok. 11 (parter) w dniach i godzinach pracy kasy. Dokonując płatności należy wskazać w danych przelewu informacje jednoznacznie identyfikujące przedsiębiorcę np. (nazwa firmy, imię, nazwisko) oraz z jakiego tytułu jest opłata np. Opłata za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych 2022 r. Opłata za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych I rata 2022 t. Zezwolenie I/1/A/1/2020 – 2022 r. /I rata 2022 r. W przypadku niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim lub niedokonania opłaty w należnej ustawowej wysokości oraz w ustawowo obowiązujących ww. terminach, z zastrzeżeniem art. 18 ust. 12a i ust. 12 b ww. ustawy, zezwolenie na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zostaje z mocy prawa wygaszone zgodnie z art. 18 ust 12 pkt 5 lit. a, ust. 12a i ust 12b ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W przypadku przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim, o którym mowa w art. 111 ust. 4 ww. ustawy organ zezwalający cofa zezwolenie na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zgodnie z art. 18 ust. 10 pkt 5 ww. ustawy. Organ zezwalający ma prawo dokonać kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia, jak również weryfikować i kontrolować informacje podane w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych. Dodatkowe informacje można uzyskać kontaktując się Wydziałem Obsługi Organizacyjno-Prawnej telefonicznie: 833726220, drogą poczty elektronicznej e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście Urząd Miasta pok. 23 piętro Wyciąg z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi tj. z dnia 25 marca 2016 r. „(…)Art. 21 [Objaśnienie pojęć] 8) wartość sprzedaży - kwota należna sprzedawcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;(…) Art. 111 [Opłata za korzystanie z zezwoleń] 1) 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa; 2) 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa); 3) 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu. 1) 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa - wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim; 2) 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim; 3) 77 000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu - wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim. Art. 18 [Zezwolenie na sprzedaż; organ zezwalający] (…) 1) nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności: a) sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw, b) sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z naruszeniem zakazów określonych w art. 14 ust. 3 i 4; 2) nieprzestrzegania określonych w ustawie warunków sprzedaży napojów alkoholowych; 3) powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego; 4) wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł; 5) przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 111 ust. 4; 6) popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie; 7) orzeczenia, wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo wobec osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem. 1) likwidacji punktu sprzedaży; 2) upływu terminu ważności zezwolenia; 3) zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży; 4) zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej; 5) niedopełnienia w terminach obowiązku: a) złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 111 4, lub b) dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 2 i 5. 12a. W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 5 lit. a, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 111 ust. 4, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. a nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 111 ust. 2. 12b. W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 5 lit. b, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5, powiększonej o 30% tej opłaty. Informacja przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim. EWIDENCJA INNYCH OBIEKTÓW, W KTÓRYCH SĄ ŚWIADCZONE USŁUGI HOTELASKIE WPIS DO EWIDENCJI INNYCH OBIEKTÓW, W KTÓRYCH SĄ ŚWIADCZONE USŁUGI HOTELARSKIE OBIEKTU NIE BĘDĄCEGO OBIEKTEM HOTELARSKIM1) Jesteś przedsiębiorcą lub rolnikiem i planujesz świadczyć usługi hotelarskie w obiektach nie będących obiektem hotelarskim albo prowadzić gospodarstwo agroturystyczne lub świadczysz usługi hotelarskie w jeszcze niezarejestrowanym takim niekategoryzowanym obiekcie na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski zgłoś świadczenie usług hotelarskich do Ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski Ewidencję innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie prowadzi burmistrz. Co to są usługi hotelarskie Usługi hotelarskie jest to krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych. Co to są inne obiekty hotelarskie Usługi hotelarskie mogą być świadczone w tzw. innych obiektach i dotyczą m.in.: 1)Ewidencji prowadzonej przez burmistrza nie podlegają nw. obiekty hotelarskie: Termin złożenia Sposób i miejsce składania dokumentów Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Wymagane dokumenty 1. Zgłoś zamiar świadczenia usług hotelarskich w innych obiektach Zanim rozpoczniesz świadczenie usług hotelarskich na terenie miasta Międzyrzec Podlaski zgłoś swój obiekt do burmistrza, miasta Międzyrzec Podlaski, właściwego ze względu na miejsce położenia twojego obiektu na podstawie zgłoszenia. WZÓR ZGŁOSZENIA INNEGO OBIEKTU ŚWIADCZĄCEGO USŁUGI HOTELARSKIE WORD PDF Druk wniosku dostępny jest również w Urzędzie Miasta Wydziale Obsługi Organizacyjno-Prawnej w Miedzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8 (pok. 23). Urząd sprawdzi dane zawarte w twoim zgłoszeniu. Uwaga ! Zgłaszany obiekt: Spełnianie w innych obiektach, w których są świadczone usługi hotelarskie, wymagań określonych w art. 35 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych dokumentuje się w zakresie wymagań: 1) budowlanych - książką obiektu budowlanego, o której mowa w art. 64 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, przedstawioną do wglądu organowi dokonującemu kontroli obiektu budowlanego, w przypadku obiektów budowlanych, w stosunku do których obowiązek posiadania książki obiektu budowlanego istnieje na podstawie tej ustawy, a w przypadku gdy obiekt nie posiada książki obiektu budowlanego - protokołem z kontroli obiektu budowlanego; 2) przeciwpożarowych - opinią właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej lub osoby wykonującej czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej, o której mowa w art. 4 ust. 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2017 r. poz. 736 i 1169); 3) sanitarnych - opinią właściwego miejscowo państwowego powiatowego inspektora sanitarnego Z uwagi na aktualizację bazy turystycznej i jej promocję na stronach internetowych miasta prosimy o wypełnienie formularza Informacji dodatkowych o obiekcie oraz wyrażenie zgody na jej publikację. Złożenie ww. Informacji dodatkowej o obiekcie jest dobrowolne. Oferta przedsiębiorców i rolników, którzy wyrażą zgodę na udostępnienie danych o obiekcie zawartych w zgłoszeniu w tym w załączniku Informacje dodatkowe o obiekcie, umieszczone zostaną nieodpłatnie na stronach internetowych Miasta w celach informacyjno-promocyjnych bazy turystycznej. Przedsiębiorcy proszeni są o bieżącą aktualizację Informacji o obiekcie. Dokumenty do wglądu Dowód osobisty lub inny dokument poświadczający tożsamość wnioskodawcy. Dokumenty: - decyzja o zgodności przeznaczenia budynku z prawem budowlanym, książka obiektu z wpisami potwierdzającymi przeprowadzanie okresowych kontroli wymaganych ustawą z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane - opinia właściwej miejscowo Państwowej Straży Pożarnej lub protokół okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej - opinia właściwego miejscowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego lub protokół okresowej kontroli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego - oryginał, odpis lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem w organach administracji rządowej i samorządowej, które te dokumenty wydały lub które przyjmują wniosek (oryginały do wglądu) lub u notariusza. Dokument możesz złożyć jako - wniosek – oryginał - załączniki – Informacja dodatkowa o obiekcie oryginał, potwierdzenie opłaty skarbowej kopia, zdjęcia – wydruki lub skan na e-mail woop@miedzyrzec pl Wymagane opłaty Opłatę wnosi się na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego, która przeprowadza ocenę. Sposób uiszczenia opłaty 1) KASA Urzędu Miasta, ul. Pocztowa 8 w Międzyrzecu Podlaskim (w dniach i godzinach pracy kasy). 2) PRZELEW na rachunek bankowy: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim nr konta 16 8039 0006 0000 0000 0452 0003 Sposób załatwienia sprawy Jeśli twoje zgłoszenie zawiera wszystkie niezbędne dane, burmistrz wpisze obiekt do Ewidencji obiektów hotelarskich – pola biwakowe. Odmowa wpisu do Ewidencji obiektów hotelarskich – pola biwakowe, a także nakazanie wstrzymania świadczenia usług hotelarskich następuje w formie decyzji administracyjnej, na którą przysługuje odwołanie. Jeżeli twoje zgłoszenie zawiera braki formalne (np. pomylisz się w zgłoszeniu, nie podasz wymaganych danych, albo nie złożysz wymaganych dokumentów), to urząd wezwie cię do poprawienia błędów lub złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeżeli nie zapłacisz opłaty skarbowej za wydanie decyzji, urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli w podanych terminach nie usuniesz braków, urząd wyśle ci zawiadomienie, że twoja sprawa nie będzie dalej rozpoznawana. Podstawą odmowy wpisu do ewidencji obiektów hotelarskich jest min. nie spełnianie wymagań budowlanych, przeciwpożarowych i sanitarnych oraz nie posiadanie odpowiedniego wyposażenie, które opisane są w załączniku nr 7 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Termin załatwienia sprawy Sprawa zostanie załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu. Sposób i miejsce odbioru dokumentów Brak Tryb odwoławczy Na wpis do ewidencji – Brak Na decyzję administracyjną można złożyć odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białej Podlaskiej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem urzędu, który ją wydał. Jeśli złożysz w urzędzie oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania to decyzja będzie ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tego oświadczenia do urzędu. Informacja publiczna Ewidencja jest jawna z wyjątkiem informacji o przeprowadzonych kontrolach i ocenach spełniania wymagań. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji. Przedsiębiorca lub rolnik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie, udostępnianie Złożenie ww. Informacji dodatkowej o obiekcie jest dobrowolne. Oferta przedsiębiorców i rolników, którzy wyrażą zgodę na udostępnienie danych o obiekcie zawartych w zgłoszeniu w tym w załączniku Informacje dodatkowe o obiekcie umieszczone zostaną nieodpłatnie na stronach internetowych Miasta w celach informacyjno-promocyjnych. Informacje dodatkowe Ważne! Pamiętaj, że po wpisaniu obiektu do ewidencji masz obowiązek powiadomienia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski o wszelkich zmianach we wniosku i o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich w zgłoszonym do ewidencji obiekcie niezwłocznie po zakończeniu świadczenia ww. usług informować o zdarzeniach powodujących przejściowo wstrzymanie lub istotne ograniczenie zakresu świadczonych usług. Ochrona prawna nazw rodzajów obiektów Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski przypomina wszystkim przedsiębiorcom prowadzącym obiekty świadczące usługi hotelarskie, że nazwy rodzajów i oznaczenia kategorii obiektów hotelarskich: hotel, motel, pensjonat, kemping, dom wycieczkowy, schronisko, schronisko młodzieżowe, podlegają ochronie prawnej i mogą być stosowane wyłącznie w odniesieniu do obiektów hotelarskich w rozumieniu art. 36 i 43 ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 238). Także używanie nazw oraz oznaczeń graficznych takich jak np. „HOTELik”, „MOTELik”, „Usługi HOTELarskie”, a także „OTEL”, „WOTEL”, „HOTELiqs” itp., nawiązujących w sposób bezpośredni lub pośredni do nazw rodzajowych obiektów hotelarskich jest oczywistym naruszeniem przepisów prawnych, gdyż ma na celu wprowadzenie potencjalnych klientów w błąd co do rodzaju obiektu świadczącego usługi hotelarskie. Przepis ten nie dotyczy nazw rodzajów używanych w kontekście, z którego jednoznacznie wynika, że obiekty te nie są obiektami hotelarskimi w rozumieniu niniejszej ustawy. Przedsiębiorcy świadczący usługi hotelarskie mogą do oznaczenia obiektów hotelarskich, obok nazw rodzajów określonych w ustawie, stosować inne nazwy. Przedsiębiorco, zgłaszając tzw. inny obiekt świadczący usługi hotelarskie dopełnij formalności w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim i złóż deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegóły na www.miedzyrzec.pl Uwaga – organem ewidencyjnym obiektów hotelarskich, z wyłączeniem pól biwakowych jest marszałek województwa właściwy na miejsca obiektów hotelarskich. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych Art. 38 [Ewidencje] (…)2. Zaszeregowania pól biwakowych dokonuje i prowadzi ich ewidencję wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce ich położenia. 3. Ewidencję obiektów, o których mowa w art. 35 ust. 2 i 3, prowadzi wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce ich położenia.(…) Art. 35 [Warunki o obiektach hotelarskich] 1. Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich, które spełniają: 1) wymagania co do wielkości obiektu, jego wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategorii, do których obiekt został zaszeregowany; 2) wymagania sanitarne, przeciwpożarowe oraz inne określone odrębnymi przepisami. 2. Usługi hotelarskie mogą być świadczone również w innych obiektach, jeżeli obiekty te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia, o których mowa w art. 45 pkt 4, oraz wymagania określone w ust. 1 pkt 2. 3. Za inne obiekty, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie, uważa się także wynajmowane przez rolników pokoje i miejsca na ustawianie namiotów w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych, jeżeli obiekty te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia, o których mowa w art. 45 pkt 4, oraz wymagania określone w ust. 1 pkt 2. 4. Domniemywa się, że w obiektach, w których są świadczone usługi hotelarskie bez uprzedniego zgłoszenia do właściwej ewidencji, o której mowa w art. 38, nie są spełnione wymagania sanitarne, o których mowa w ust. 1 pkt 2. Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) związane z ww. świadczeniem usług hotelarskich Wykroczenia w zakresie świadczenia usług hotelarskich Zgodnie z art. 60¹ § 4 pkt. 2 oraz 2a Kodeksu wykroczeń kto: 1) świadcząc usługi hotelarskie używa nazw rodzajowych lub określenia kategorii obiektów hotelarskich bez decyzji lub niezgodnie z decyzją, 2) świadcząc usługi hotelarskie, używa oznaczeń, które mogą wprowadzić klientów w błąd co do rodzaju lub kategorii obiektu hotelarskiego, 3) wbrew obowiązkowi świadczy usługi hotelarskie w obiekcie niezgłoszonym do ewidencji, 4) świadczy usługi hotelarskie wbrew decyzji nakazującej wstrzymanie ich świadczenia, - podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Podstawa prawna lub przepisy zmieniające ww. ustawy lub rozporządzenia. KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Kontakt z Administratorem: Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Wynika to bezpośrednio przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256)., ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2211), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r. poz. 2166), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54) lub przepisów zmieniających te ustawy i rozporządzenia lub jest niezbędne do wykonania zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej oraz w określonym zakresie wynika z treści udzielonej przez Panią/Pana zgody. a)podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych, w szczególności podmioty świadczące na rzecz urzędu usługi informatyczne, pocztowe; b)organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie przepisów prawa; c)podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie zgody. Chyba że szczegółowe przepisy prawa stanowią inaczej. 8. Jakie mam prawa w związku z przetwarzaniem moich danych?•Ma Pani/Pan prawo do: 10. Mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane. 11. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie równoznaczne z brakiem możliwości realizacji celu ustawowego. Podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania. ZMIANA WPISU DO EWIDENCJI OBIEKTÓW INNYCH ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI HOTELARSKIE OBIEKTU, NIE BĘDĄCEGO OBIEKTEM HOTELARSKIM Jesteś przedsiębiorcą lub rolnikiem i planujesz świadczysz usługi hotelarskie w obiektach nie będących obiektem hotelarskim wpisanym do Ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, którą prowadzi burmistrz, masz obowiązek zgłosić zmiany w ewidencji niezwłocznie po ich zaistnieniu. Zmiany zgłaszane w ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie mogą dotyczyć m.in.: Termin złożenia Sposób i miejsce składania dokumentów Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Wymagane dokumenty Złóż zgłoszenie o zmianę we wpisie do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski WZÓR ZGŁOSZENIA INNEGO OBIEKTU ŚWIADCZĄCEGO USŁUGI HOTELARSKIE WORD PDF /druk dotyczy również zmian we wypisie do ewidencji/ Druk wniosku dostępny jest również w Urzędzie Miasta Wydziale Obsługi Organizacyjno-Prawnej w Miedzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8 (pok. 23). Urząd sprawdzi dane zawarte w twoim zgłoszeniu. Z uwagi na aktualizację bazy turystycznej i jej promocję na stronach internetowych miasta prosimy o wypełnienie formularza Informacji dodatkowych o obiekcie oraz wyrażenie zgody na jej publikację. Złożenie ww. Informacji dodatkowej o obiekcie jest dobrowolne. Oferta przedsiębiorców i rolników, którzy wyrażą zgodę na udostępnienie danych o obiekcie zawartych w zgłoszeniu w tym w załączniku Informacje dodatkowe o obiekcie, umieszczone zostaną nieodpłatnie na stronach internetowych Miasta w celach informacyjno-promocyjnych bazy turystycznej. Przedsiębiorcy proszeni są o bieżącą aktualizację Informacji o obiekcie. Dokumenty do wglądu Dowód osobisty lub inny dokument poświadczający tożsamość wnioskodawcy. Dokument możesz złożyć jako - wniosek – oryginał - załączniki – Informacja dodatkowa o obiekcie - oryginał, potwierdzenie opłaty skarbowej - Wymagane opłaty Opłatę wnosi się na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego, która przeprowadza ocenę. Sposób uiszczenia opłaty 1) KASA Urzędu Miasta, ul. Pocztowa 8 w Międzyrzecu Podlaskim (w dniach i godzinach pracy kasy). 2) PRZELEW na rachunek bankowy: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim nr konta 16 8039 0006 0000 0000 0452 0003 Sposób załatwienia sprawy Jeśli twoje zgłoszenie zawiera wszystkie niezbędne dane, burmistrz dokona zmian w ewidencji. Odmowa wpisu do Ewidencji obiektów hotelarskich – pola biwakowe, a także nakazanie wstrzymania świadczenia usług hotelarskich następuje w formie decyzji administracyjnej, na którą przysługuje odwołanie. Jeżeli twoje zgłoszenie zawiera braki formalne (np. pomylisz się w zgłoszeniu, nie podasz wymaganych danych, albo nie złożysz wymaganych dokumentów), to urząd wezwie cię do poprawienia błędów lub złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeżeli nie zapłacisz opłaty skarbowej za wydanie decyzji, urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli w podanych terminach nie usuniesz braków, urząd wyśle ci zawiadomienie, że twoja sprawa nie będzie dalej rozpoznawana. Podstawą odmowy wpisu do ewidencji obiektów hotelarskich jest min. nie spełnianie wymagań budowlanych, przeciwpożarowych i sanitarnych oraz nie posiadanie odpowiedniego wyposażenie, które opisane są w załączniku nr 7 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Termin załatwienia sprawy Sprawa zostanie załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu. Sposób i miejsce odbioru dokumentów Brak Tryb odwoławczy Na wpis do ewidencji – Brak Na decyzję administracyjną można złożyć odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białej Podlaskiej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem urzędu, który ją wydał. Jeśli złożysz w urzędzie oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania to decyzja będzie ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tego oświadczenia do urzędu. Informacja publiczna Ewidencja jest jawna z wyjątkiem informacji o przeprowadzonych kontrolach i ocenach spełniania wymagań. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji. Przedsiębiorca lub rolnik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie, udostępnianie Złożenie ww. Informacji dodatkowej o obiekcie jest dobrowolne. Oferta przedsiębiorców i rolników, którzy wyrażą zgodę na udostępnienie danych o obiekcie zawartych w zgłoszeniu w tym w załączniku Informacje dodatkowe o obiekcie umieszczone zostaną nieodpłatnie na stronach internetowych Miasta w celach informacyjno-promocyjnych. Informacje dodatkowe Ważne! Pamiętaj, że po wpisaniu obiektu do ewidencji masz obowiązek powiadomienia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski o wszelkich zmianach we wniosku i o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich w zgłoszonym do ewidencji obiekcie niezwłocznie po zakończeniu świadczenia ww. usług informować o zdarzeniach powodujących przejściowo wstrzymanie lub istotne ograniczenie zakresu świadczonych usług. Ochrona prawna nazw rodzajów obiektów Przepis ten nie dotyczy nazw rodzajów używanych w kontekście, z którego jednoznacznie wynika, że obiekty te nie są obiektami hotelarskimi w rozumieniu niniejszej ustawy. Przedsiębiorcy świadczący usługi hotelarskie mogą do oznaczenia obiektów hotelarskich, obok nazw rodzajów określonych w ustawie, stosować inne nazwy. Przedsiębiorco, zgłaszając tzw. inny obiekt świadczący usługi hotelarskie dopełnij formalności w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim i złóż deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegóły na www.miedzyrzec.pl Uwaga – organem ewidencyjnym obiektów hotelarskich, z wyłączeniem pól biwakowych jest marszałek województwa właściwy na miejsca obiektów hotelarskich. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych Art. 38 [Ewidencje] (…)2. Zaszeregowania pól biwakowych dokonuje i prowadzi ich ewidencję wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce ich położenia. 3. Ewidencję obiektów, o których mowa w art. 35 ust. 2 i 3, prowadzi wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce ich położenia.(…) Art. 35 [Warunki o obiektach hotelarskich] 1. Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich, które spełniają: 1) wymagania co do wielkości obiektu, jego wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategorii, do których obiekt został zaszeregowany; 2) wymagania sanitarne, przeciwpożarowe oraz inne określone odrębnymi przepisami. 2. Usługi hotelarskie mogą być świadczone również w innych obiektach, jeżeli obiekty te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia, o których mowa w art. 45 pkt 4, oraz wymagania określone w ust. 1 pkt 2. 3. Za inne obiekty, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie, uważa się także wynajmowane przez rolników pokoje i miejsca na ustawianie namiotów w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych, jeżeli obiekty te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia, o których mowa w art. 45 pkt 4, oraz wymagania określone w ust. 1 pkt 2. 4. Domniemywa się, że w obiektach, w których są świadczone usługi hotelarskie bez uprzedniego zgłoszenia do właściwej ewidencji, o której mowa w art. 38, nie są spełnione wymagania sanitarne, o których mowa w ust. 1 pkt 2. Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) związane z ww. świadczeniem usług hotelarskich Wykroczenia w zakresie świadczenia usług hotelarskich Zgodnie z art. 60¹ § 4 pkt. 2 oraz 2a Kodeksu wykroczeń kto: 1) świadcząc usługi hotelarskie używa nazw rodzajowych lub określenia kategorii obiektów hotelarskich bez decyzji lub niezgodnie z decyzją, 2) świadcząc usługi hotelarskie, używa oznaczeń, które mogą wprowadzić klientów w błąd co do rodzaju lub kategorii obiektu hotelarskiego, 3) wbrew obowiązkowi świadczy usługi hotelarskie w obiekcie niezgłoszonym do ewidencji, 4) świadczy usługi hotelarskie wbrew decyzji nakazującej wstrzymanie ich świadczenia, - podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Podstawa prawna lub przepisy zmieniające ww. ustawy lub rozporządzenia. KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Kontakt z Administratorem: Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Wynika to bezpośrednio przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256)., ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2211), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r. poz. 2166), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54) lub przepisów zmieniających te ustawy i rozporządzenia lub jest niezbędne do wykonania zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej oraz w określonym zakresie wynika z treści udzielonej przez Panią/Pana zgody. a)podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych, w szczególności podmioty świadczące na rzecz urzędu usługi informatyczne, pocztowe; b)organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie przepisów prawa; c)podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie zgody. Chyba że szczegółowe przepisy prawa stanowią inaczej. 8. Jakie mam prawa w związku z przetwarzaniem moich danych?•Ma Pani/Pan prawo do: 10. Mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane. 11. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie równoznaczne z brakiem możliwości realizacji celu ustawowego. Podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania. ZAŚWIADCZENIE O WPISIE DO EWIDENCJI INNYCH OBIEKTÓW, W KTÓRYCH SĄ ŚWIADCZONE USŁUGI HOTELARSKIE Jesteś przedsiębiorcą lub rolnikiem który świadczy usługi w innym obiekcie wpisanym do Ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie i chcesz uzyskać zaświadczenie potwierdzające wpis do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie prowadzonej przez burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski musisz ten fakt zgłosić w gminie, składając wniosek o wydanie zaświadczenia. Termin złożenia W każdym momencie po dokonaniu wpisu w ewidencji. Sposób i miejsce składania dokumentów Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Wymagane dokumenty Złóż wniosek do urzędu właściwego dla miejsca położenia obiektu, o tym że chcesz zaświadczenie o wpisie do ewidencji oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej. WZÓR WNIOSKU O ZAŚWIADCZENIE O WPISIE DO EWIDENCJI INNYCH OBIEKTÓW, W KTÓRYCH SĄ ŚWIADCZONE USŁUGI HOTELARSKIE WORD PDF Dokumenty do wglądu Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy. Dokument możesz złożyć jako - wniosek – oryginał - załączniki –potwierdzenie opłaty skarbowej - kopia Opłaty Opłatę wnosi się na rachunek bankowy jednostki samorządu terytorialnego, która przeprowadza ocenę. Sposób uiszczenia opłaty 1) KASA Urzędu Miasta, ul. Pocztowa 8 w Międzyrzecu Podlaskim (w dniach i godzinach pracy kasy). 2) PRZELEW na rachunek bankowy: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim nr konta 16 8039 0006 0000 0000 0452 0003 Sposób załatwienia sprawy Burmistrz wydaje zaświadczenie po dokonaniu wpisu do ewidencji. Termin załatwienia sprawy Na podstawie art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni. Sposób i miejsce odbioru dokumentów 1) Osobiście lub za pośrednictwem poczty: Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Tryb odwoławczy Nie dotyczy. Informacja publiczna Ewidencja jest jawna z wyjątkiem informacji o przeprowadzonych kontrolach i ocenach spełniania wymagań. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji. Przedsiębiorca lub rolnik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie, udostępnianie Informacje dodatkowe Brak Wykroczenia w zakresie świadczenia usług hotelarskich Zgodnie z art. 60¹ § 4 pkt. 2 oraz 2a Kodeksu wykroczeń kto: 1) świadcząc usługi hotelarskie używa nazw rodzajowych lub określenia kategorii obiektów hotelarskich bez decyzji lub niezgodnie z decyzją, 2) świadcząc usługi hotelarskie, używa oznaczeń, które mogą wprowadzić klientów w błąd co do rodzaju lub kategorii obiektu hotelarskiego, 3) wbrew obowiązkowi świadczy usługi hotelarskie w obiekcie niezgłoszonym do ewidencji, 4) świadczy usługi hotelarskie wbrew decyzji nakazującej wstrzymanie ich świadczenia, - podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Podstawa prawna lub przepisy zmieniające ww. ustawy lub rozporządzenia. KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA I ZGODY) W URZĘDZIE MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Kontakt z Administratorem: Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Wynika to bezpośrednio przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256)., ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2211), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r. poz. 2166), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54) lub przepisów zmieniających te ustawy i rozporządzenia lub jest niezbędne do wykonania zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej oraz w określonym zakresie wynika z treści udzielonej przez Panią/Pana zgody. a)podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych, w szczególności podmioty świadczące na rzecz urzędu usługi informatyczne, pocztowe; b)organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie przepisów prawa; c)podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie zgody. Chyba że szczegółowe przepisy prawa stanowią inaczej. Podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania. INFORMACJA O ZDARZENIACH W związku z wpisem do Ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski przedsiębiorca lub rolnik świadczący usługi hotelarskie ma obowiązek informować burmistrza o zdarzeniach powodujących przejściowo wstrzymanie świadczonych usług. Informacji tych nie uważa się za zgłoszenie o zmianach w ewidencji. Termin złożenia W każdym czasie. Sposób i miejsce składania dokumentów Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Wymagane dokumenty WZÓR INFORMACJI O ZDARZENIACHINFORMACJI O ZDARZENIACH WORD PDF Dokumenty do wglądu Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy. Dokument możesz złożyć jako - informacja – oryginał Wymagane opłaty Brak Termin załatwienia sprawy Brak Sposób i miejsce odbioru dokumentów Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Tryb odwoławczy Brak Informacje dodatkowe Brak Podstawa prawna Art. 17 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256) lub przepisy zmieniające tą ustawę. KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA I ZGODY) W URZĘDZIE MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Kontakt z Administratorem: Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Wynika to bezpośrednio przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256)., ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2211), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r. poz. 2166), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54) lub przepisów zmieniających te ustawy i rozporządzenia lub jest niezbędne do wykonania zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej oraz w określonym zakresie wynika z treści udzielonej przez Panią/Pana zgody. a)podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych, w szczególności podmioty świadczące na rzecz urzędu usługi informatyczne, pocztowe; b)organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie przepisów prawa; c)podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie zgody. Chyba że szczegółowe przepisy prawa stanowią inaczej. Podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania. ZAKOŃCZNIE ŚWIADCZENIA USŁUG HOTELARSKICH - WYKREŚLENIE OBIEKTU Z EWIDENCJI INNYCH OBIEKTÓW, W KTÓRYCH SĄ ŚWIADCZONE USŁUGI HOTELARSKIE Przedsiębiorcy świadczący usługi hotelarskie w innych obiektach lub rolnicy świadczący usługi hotelarskie w gospodarstwie rolnym, wpisanych do Ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie mają obowiązek informowania burmistrza o: co będzie stanowisko podstawę do wykreślenia obiektu z ewidencji. Termin złożenia Po zakończeniu świadczenia usług hotelarskich w obiekcie hotelarskim lub o uzyskaniu decyzji o zaszeregowaniu obiektu hotelarskiego do określonego rodzaju. Sposób i miejsce składania dokumentów Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Wymagane dokumenty Złóż informację do urzędu właściwego dla miejsca położenia obiektu, o tym że kończysz świadczyć usługi hotelarskie w innym obiekcie zgłoszonym przez ciebie do ewidencji w gminie. WZÓR INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU ŚWIADCZENIA USŁUG HOTELARSKICH/O ZMIANIE RODZAJU OBIEKTU HOTELARSKIEGO WORD PDF Dokumenty do wglądu Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy. Dokument możesz złożyć jako - wniosek – oryginał - załączniki –potwierdzenie opłaty skarbowej - kopia Opłaty Opłatę wnosi się na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego, która przeprowadza ocenę. Sposób uiszczenia opłaty 1) KASA Urzędu Miasta, ul. Pocztowa 8 w Międzyrzecu Podlaskim (w dniach i godzinach pracy kasy). 2) PRZELEW na rachunek bankowy: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim nr konta 16 8039 0006 0000 0000 0452 0003 Sposób załatwienia sprawy Jeżeli twoje zgłoszenie zawiera braki formalne (np. pomylisz się w zgłoszeniu, nie podasz wymaganych danych, albo nie złożysz wymaganych dokumentów), to urząd wezwie cię do poprawienia błędów lub złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeżeli nie zapłacisz opłaty skarbowej za wydanie decyzji, urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli w podanych terminach nie usuniesz braków, urząd wyśle ci zawiadomienie, że twoja sprawa nie będzie dalej rozpoznawana. Urząd wykreśla obiekt z ewidencji. Wykreślenie z ewidencji innych obiektów hotelarskich, a także nakazanie wstrzymania świadczenia usług hotelarskich następuje w formie decyzji administracyjnej, na którą przysługuje odwołanie. Decyzja stanowi zawiadomienie zgłaszającego (przedsiębiorcę lub rolnika) o wykreśleniu obiektu. Termin załatwienia sprawy Sprawa zostanie załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu. Sposób i miejsce odbioru dokumentów 1) Osobiście lub za pośrednictwem poczty: Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim Tryb odwoławczy Na decyzję administracyjną można złożyć odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białej Podlaskiej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem urzędu, który ją wydał. Jeśli złożysz w urzędzie oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania to decyzja będzie ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tego oświadczenia do urzędu. Informacja publiczna Ewidencja jest jawna z wyjątkiem informacji o przeprowadzonych kontrolach i ocenach spełniania wymagań. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji. Przedsiębiorca lub rolnik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie, udostępnianie i publikowanie danych o obiekcie w zakresie informacji określonych we wniosku i zdjęć obiektu w tym na stronach internetowych Miasta Międzyrzec Podlaski. Informacje dodatkowe Brak Wykroczenia w zakresie świadczenia usług hotelarskich Zgodnie z art. 60¹ § 4 pkt. 2 oraz 2a Kodeksu wykroczeń kto: 1) świadcząc usługi hotelarskie używa nazw rodzajowych lub określenia kategorii obiektów hotelarskich bez decyzji lub niezgodnie z decyzją, 2) świadcząc usługi hotelarskie, używa oznaczeń, które mogą wprowadzić klientów w błąd co do rodzaju lub kategorii obiektu hotelarskiego, 3) wbrew obowiązkowi świadczy usługi hotelarskie w obiekcie niezgłoszonym do ewidencji, 4) świadczy usługi hotelarskie wbrew decyzji nakazującej wstrzymanie ich świadczenia, - podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Podstawa prawna lub przepisy zmieniające ww. ustawy lub rozporządzenia. KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA I ZGODY) W URZĘDZIE MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Kontakt z Administratorem: Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Wynika to bezpośrednio przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256)., ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2211), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r. poz. 2166), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54), Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego (Dz.U. 2011 Nr 10, poz. 54) lub przepisów zmieniających te ustawy i rozporządzenia lub jest niezbędne do wykonania zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej oraz w określonym zakresie wynika z treści udzielonej przez Panią/Pana zgody. a)podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych, w szczególności podmioty świadczące na rzecz urzędu usługi informatyczne, pocztowe; b)organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie przepisów prawa; c)podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie zgody. Chyba że szczegółowe przepisy prawa stanowią inaczej. Podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
INFORMACJA DOTYCZĄCA EWIDENCJI OBIEKTÓW TURYSTYCZNYCH (EOT) Szanowni Państwo, Urząd Statystyczny w Rzeszowie informuje, że w dziedzinie statystyki turystyki prowadzi dwa ogólnopolskie badania z zakresu wykorzystania turystycznej bazy noclegowej. Badanie na formularzu KT-1 dotyczy wszystkich obiektów posiadających 10 lub więcej miejsc noclegowych Badanie na formularzu KT-2 jest badaniem reprezentacyjnym i dotyczy wylosowanych obiektów posiadających mniej niż 10 miejsc noclegowych. GUS uprzejmie prosi osoby/podmioty prowadzące działalność w zakresie świadczenia usług noclegowych o wywiązywanie się z obowiązku sprawozdawczego wynikającego z ustawy o statystyce publicznej i terminowe przekazywanie wymaganych danych. Sprawozdania można przekazywać: - za pośrednictwem portalu sprawozdawczego: https://raport.stat.gov.pl, - w formie wiadomości e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., - w wersji papierowej na adres Urzędu Statystycznego w Rzeszowie: Dzięki Państwa udziałowi w badaniach możliwe będzie pozyskanie wielu ważnych informacji dla analiz rynku turystycznego, służących do działań wspierających rozwój sektora turystycznego w Mieście Międzyrzec Podlaski, a także do ewaluacji projektów i działań realizowanych z wykorzystaniem funduszy UE. Wyniki badań dostępne są pod adresem https://bdl.stat.gov.pl/ w dziedzinie Turystyka oraz w corocznie wydawanej publikacji „Turystyka w…” GUS zapewniam, że wszystkie przekazane przez Państwa dane objęte są tajemnicą statystyczną i zostaną wykorzystane jedynie do opracowywania zestawień zbiorczych. Sprawozdanie GUS KT-1 (wersja pdf) Sprawozdanie GUS KT-2 (wersja pdf) Alkohol
Niniejszym informuje się, że Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przetwarza Pani/Pana dane osobowe.
Usługi hotelarskie - inne obiekty
w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych (tzw. agroturystyka)
Przed rozpoczęciem świadczenia usług hotelarskich.
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
i publikowanie danych o obiekcie w zakresie informacji określonych we wniosku i zdjęć obiektu w tym na stronach internetowych Miasta Międzyrzec Podlaski.
(NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA I ZGODY)
W URZĘDZIE MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI
Adres do korespondencji:
Miasto Międzyrzec Podlaski ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Tel. 83 372 62 10;
Niezwłocznie po wystąpieniu zmian.
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
kopia, zdjęcia – wydruki lub skan na e-mail woop@miedzyrzec pl
i publikowanie danych o obiekcie w zakresie informacji określonych we wniosku i zdjęć obiektu w tym na stronach internetowych Miasta Międzyrzec Podlaski.
Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski przypomina wszystkim przedsiębiorcom prowadzącym obiekty świadczące usługi hotelarskie, że nazwy rodzajów i oznaczenia kategorii obiektów hotelarskich: hotel, motel, pensjonat, kemping, dom wycieczkowy, schronisko, schronisko młodzieżowe, podlegają ochronie prawnej i mogą być stosowane wyłącznie w odniesieniu do obiektów hotelarskich w rozumieniu art. 36 i 43 ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 238). Także używanie nazw oraz oznaczeń graficznych takich jak np. „HOTELik”, „MOTELik”, „Usługi HOTELarskie”, a także „OTEL”, „WOTEL”, „HOTELiqs” itp., nawiązujących w sposób bezpośredni lub pośredni do nazw rodzajowych obiektów hotelarskich jest oczywistym naruszeniem przepisów prawnych, gdyż ma na celu wprowadzenie potencjalnych klientów w błąd co do rodzaju obiektu świadczącego usługi hotelarskie.
(NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA I ZGODY)
W URZĘDZIE MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI
Adres do korespondencji:
Miasto Międzyrzec Podlaski ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Tel. 83 372 62 10;
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
i publikowanie danych o obiekcie w zakresie informacji określonych we wniosku i zdjęć obiektu w tym na stronach internetowych Miasta Międzyrzec Podlaski.
Adres do korespondencji:
Miasto Międzyrzec Podlaski ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Tel. 83 372 62 10;
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
w dniach i godzinach urzędowania
Adres do korespondencji:
Miasto Międzyrzec Podlaski ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Tel. 83 372 62 10;
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
ul. Pocztowa 8
Wydział Obsługi Organizacyjno-Prawnej I p pok. 23
Tel. 8337826220
w dniach i godzinach urzędowania
Adres do korespondencji:
Miasto Międzyrzec Podlaski ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Tel. 83 372 62 10;
Sprawozdania GUS EOT
ul. Jana III Sobieskiego 10, 35- 959 Rzeszów